השנה האחרונה התאפיינה בלא מעט טרנדים מסקרנים בתחום עיצוב חלונות ראווה, פרי השראה של רעיונות חדשים וצורת חשיבה שונה על התחום.

כמו תמיד, גם הפעם – אנחנו דואגים להשאיר אתכם אפ טו דייט בחידושים ובמגמות בתחום.

מטרת העל של שימוש בכל טרנד כזה הוא בעצם ליצור eye catcher שמייצר wow וממגנט את הלקוח להכנס לנקודות המכירה שלכם, כאשר היעד הוא הגדלת המכירות ויצירת יחס המרה גבוה יותר.

אז מה חדש?

רישום ידני על הוויטרינה

אחת המגמות הבולטות והחזקות בתקופה האחרונה בתחום. בחלונות הראווה של אחד המותגים המובילים יש רישום ידני על הוויטרינה, הכולל ציורים וסלוגנים על רוח הקולקציה והמותג. בבית אופנה אחר – רישום של כתובת כמעט לכל אורך הוויטרינה, במטרה ליצור חוויה של אותנטיות. מדובר בטרנד חזק מאוד לאחרונה וניתן לראותו בבתי אופנה גדולים. צורת העיצוב הזו יוצרת אווירת פרי סטייל וייחוד לכל סניף וסניף. כאן בעצם מייצרים מנוף להגדלת המכירות על ידי משיכת הלקוח לנקודת המכירה.

שימוש בחלקי המוצר עצמו ליצירה חזותית

טרנד שכבר עובד יפה מאוד ברמה העולמית. עדיין לא הוטמע לגמרי בישראל, אך משמש מותגים גדולים גם בארץ. לדוגמה: מגנום העולמית לקחה את מקלוני הגלידה שלה ועשתה מהם שחזור מוקטן בתלת ממד של מבנה היסטורי המייצג את אח הטעמים החדשים שלהם.

כאמור, גם בארץ הדבר תופס, באותו תחום בדיוק – רשת גלידריות יצרה נברשת מפוארת מכפיות הפלסטיק לגלידה.

שימוש במוטיבים הומוריסטיים וחווייתיים

איש שלג הפוך, אביזרי סקי בזווית קצת שונה, איש קופץ לבריכה ריקה.

אלה האביזרים והמוטיבים הבאים לידי שימוש בטרנדים עכשיו, כאשר הרצון הוא להעניק ללקוח חווית קניה בעלת משמעות, לעורר השתאות, ליצור סביבה חווייתית ולעורר מחשבה עם טוויסט.

יצירת נרטיב של פלטת צבעים

צבעוני, צבעוני צבעוני וכמה שיותר. החל מיצירה של שפורפרות צבע שמתוכן יוצאות עניבות צבעוניות כמו משחה ועד לשילוב פלטת צבעים אמתית עם מכחול, כאשר המוצרים ממוקמים על הפלטה ובצבעים עזים. מבחינת טרנדים בעיצוב חלונות ראווה אנחנו רואים רצון לקרוא לצרכן הסופי אך עלינו לעשות זאת באופן לא צעקני מדי ומלא סטייל. השימוש בצבע העז נועד ללכוד את עיני העוברים ושבים ולסקרן ולפתות אותו להיכנס לנקודת המכירה בדיוק כמו שכותרת של עיתון חייבת לצעוק ולסקרן כדי שיקנו אותו

איפור בובות תצוגה

הטרנד הזה מאוד פופולרי ומדגיש באיפור עז בובות בחלונות ראווה, כולל ריסים מלאכותיים ארוכים בהגזמה, מראה גותי או יצירת מראה סטייל “ברבי” בהגזמה. מאפיינים נוספים בטרנד העיצוב החדש הזה הם הדגשה של השפתיים ועיניים על ידי צבעים חזקים בעלי נוכחות: אדום, שחור וכדומה.

השחקניות החזקות בתחום זה בחו”ל הן כרגע בלומינגדיילס וזארה שמנצלות מצוין את הרעיון.

קריצה לדמויות מונפשות על ידי יצירת דמות מפריטי לבוש

שימוש במספר פריטים של המותג על מנת ליצור בובה של דמות מונפשת מעולם התוכן של התרבות הפופולרית, כמו טלוויזיה או קולנוע. למשל: יצירת דמות מסרטי המיניונים על ידי שימוש בשתי פאות ליצירת גבות, תיק יהלומים ליצירת גוף, משקפיים הפוכות ליצירת מראה קצת קומי וכן הלאה.

המטרה כאן היא לזהות מוצר יוקרתי כמו תכשיטים עם דמות קומית מסרט. טרנד שעובד מצוין, מחבר את הלקוח לחוויה טובה ומקטין את ההתנגדויות של הלקוח למינימום עוד לפני שהוא נכנס לנקודת המכירה.

הסיבה פשוטה: המותג נתן לו חוויה טובה וזה הישג לא מבוטל, שרובנו היינו רוצים להשיג בתהליך המיתוג הכולל שלנו.

שימוש במוטיבים מעולם הטבע

טרנד חדש יחסית, אותו מיהרנו ליישם בעיצוב חלונות הראווה בישראל של לקוחות כמו פולו ראלף לורן וטומי הילפיגר בישראל. העיקרון סביב הטרנד הזה הוא יצירה של חווית טבע בחלון הראווה. עצים, ענפים, וידאו ארט או תמונות סטילס של נופים ואפילו יצירת עץ בלוח קאפה לחוויית “עץ מוצרים” של המותג שלכם. יעיל מאוד למותגים בעלי מוצרים עונתיים.

 

בשורה התחתונה, אנחנו מייצרים “וואו” גם לכם וגם לצרכן הסופי ובכך מגדילים משמעותית את הפדיון פר נקודת מכירה.